Ten test dla Blumil Sport mnie zdziwił i żałuje, że nie miałem tej przystawki rok temu, kiedy robiłem ranking przystawek. Jest to polska przystawka wyprodukowana w Polsce i można być z niej dumnym.
Przystawkę otrzymałem nieodpłatnie od znajomego do wykonania testu.
Zacznijmy od danych technicznych:
Cecha przystawki | Blumil SPORT |
Waga | 18 kg |
Zasięg | 60 km |
Akumulator | 696 Wh |
Moc silnika | 500 W |
Ilość biegów w przód | 5 |
Bieg w tył | Tak |
Średnica koła | 12” |
Max obciążenie | 120 kg |
Prędkość | 10/20/25 km/h |
Tempomat | TAK |
Prędkość marszowa | Tak |
Oświetlenie LED | Tak duży reflektor dolny |
Sygnał dźwiękowy | Klakson |
Regulacja pochylenia kierownicy | Tak |
Składany | Nie |
Wyjście USB | Tak |
Cena podana przez producenta jest atrakcyjna i mieści się w dofinansowaniu PCPR. Po szczegóły odsyłam do sklepów medycznych.
Zapięcie do wózka to mocny argument tej przystawki. Jak ustawisz docelową długość haka (tego pod wózkiem) to każdorazowe podpięcie wózka zajmuje kilka sekund.
Patrząc na przystawkę Blumil SPORT w oczy rzuca się mocna przednia obudowa akumulatora. W niej został zamontowany mocny reflektor LED i otwory dające dostęp do funkcji baterii.
włącznik prądowy
gniazdo ładowania
i gniazdo USB
Kierownica jest kierownicą podobną do rowerowej, dająca wiele możliwości regulacji w górę/dół oraz oddalenia lub przybliżenia do osoby siedzącej na wózku. Na kierownicy zamontowane są przyciski do obsługi podczas jazdy.
Silnik
Silnik o wystarczającej mocy ( 500 W ) nadaje przystawce Blumil SPORT dość żwawego charakteru. Przystawka posiada oprogramowanie nieograniczające prądowo silnika, co daje dostęp do całej mocy od najmniejszej prędkości. O co chodzi ?
Startując od zera przystawka pokonuje wzniesienia bez problemu więc jest naprawdę mocna. Zobaczcie test przystawki elektrycznej Blumil SPORT.
To jest tylko jedna z dwóch przystawek z 15, jakie testowałem, która wjechała na tą testową górkę w Parku Śląskim.
Jazda terenowaę bardzo. Przystawka z tym kołem i taką mocą nie miała żadnego problemu aby jeżdziś w zabłoconym terenie na trawie. Sprawiła mi niezłą frajdę. Uważam że jak ktośchce trocję pojeździć po górkach i po trawie to ta przystawka daje radę.
KUpując taką przystawkę będziecie mieli pewność że zabierze Was tam gdzie chcecie. Wadą jest brak możliwości składania, ale przy max podciągnięciu ramienia można bez problemu wsadzić ją do bagażnika w samochodzie. Przystawkę możesz zamontować do każdego wózka o ile:
Jest na stałej ramie ( nie składana)
Posiada stały podnóżek ( nie składaną platformę )
Belka łącząca dwa koła pod wózkiem musi być z wytrzymałego materiału. Stal lub stop. W wypadku karbonu należy spytać producenta i mozliwość obciążenia przystawką.
Montująć przystawkę należy pamiętać że:
Hak od przystawki powiniem położyć się na środku z tylnej na belki.
Podnóżek powinien podjechać blisko do krawędzi z przodu tak gdzie szczęka zaciśnie uchwyt,
Pomiędzy stopami powinna być wolna przestrzeń 4-5 cm na zacisk.
Podczas zapinania możemy pomóc siłownikowi wykonać pracę i zacisnąć szczękę, lekko odpychając kierownicę od siebie. Wskazane podniesienie przednich kół to 5-6 cm.
Patrząc na zasięg musicie wiedzieć, że podawany jest on w warunkach idealnych. Bez wzniesień, bez oporów wiatru, waga użytkowniaka nie przekracza zazwyczaj 60 kg. Wiec każda zmiana może skrócić zasięg. Dobierająć przystawkę tego typu nie musicie bać się o wózek, ramę czy lakier, jest ona bezpieczna. Bezpieczna tzn, że nie trzeba mieć dobrego wózka. Za każdym razem zwróc uwagę na zamontowane koła na szybkozłączce ( aby nie wypięły się ). Stabilnie przymocowana poduszka i dobry pasek za stopami. Jeśli tego ostatniego będzie brak i jak noga spadnie do tyłu, to może Was pociągnąć pod wózek, jak będziecie jechać z dużą prędkością. Nikomu tego nie życzę.
Podsumowując.
Dobra solidna przystawka z mocnym silnikiem. Łatwo zapinana z dużym bezpieczeństwem dla wózka i lakieru. Parametry jezdne są na dobrym poziomie. Mocny silnik i nowe oprogramowanie robią robotę.
Więcej na stronie producenta.
Comments