top of page
  • Artur Skubera

Test Przystawki elektrycznej E - Pilot firmy Alber.

Zaktualizowano: 28 gru 2020


Bardzo ładna przystawka z najlepszym systemem mocowania do wózka inwalidzkiego. Dobra prędkość i możliwość pokonywania znacznych wzniesień. Bardzo stabilna w połączeniu z wózkiem testowym. Jazda na niej była przyjemnością. Przystawka E - Pilot będzie miała swoich fanów i znajdzie ich w domkach jednorodzinnych. Ładowanie akumulatora w garażu a później wózkowicz podpina się i wyjeżdża bez przeszkód na ulice. Pokonywanie wzniesień to dla niej spokojny wysiłek a wg mojej oceny była najbardziej stabilną podczas zjazdów z wyższej górki. Karta produktowa na portalu drwozek- TUTAJ

Ciekawym rozwiązaniem są dwa małe kółka zamocowane na gumowym łączniku nóżki do podparcia przystawki po jej odpięciu. Takie rozwiązanie daje bezpieczeństwo, że jak zaczepimy o krawężnik lub kamień, podczas jazdy, nie zostaną one zniszczone. Dodatkowo mogę przyznać, że sposób wykończenia przystawki jest bardzo dobry a wersja w standardzie posiada oświetlenie przednie i tylne.


Charakterystyka przystawki (cechy wpływające na ocenę)

Waga całkowita E- Pilot - 18,4 kg

Zwrotność dobra, ale koło jest trochę oddalone od wózka. Jest bieg wsteczny!

Prędkość maksymalna - 10 km/h -i więcej w zależności od ustawień i wersji.

Wystarczający zasięg - do 50 km (w idealnych warunkach)

Max ciężar osoby na wózku inwalidzkim to 100 kg.

Napęd pasuje do większości wózków inwalidzkich.

Zmiana prędkości w manetce - jak w motocyklu.

Ciekawy Hamulec postojowy


Inne parametry:

Silnik 250 W

Możliwość ustawienia sposobu ruszania i prędkości max.

Możliwość pracy w warunkach ujemnej temperatury!!!! spokojne - 15 stopni.

Koło 15" pompowane.




Ocena przystawki przez DrWózek. Link do Karty Produktowej na drwozek.pl


Samodzielne składanie i montaż do wózka inwalidzkiego.

Zaletą jest system zapinania przystawki do wózka inwalidzkiego. Prosty, bezproblemowy. Każda osoba z niewielką siłą będzie potrafiła się zapiąć. Za to rozwiązanie duży plus dla konstruktora. Przystawka stoi samodzielnie i kiedy jest dobrze wyregulowana na wysokość podjeżdżając wózkiem trafiamy idealnie pod zaczep i wystarczy samodzielnie odepchnąć się od kierownicy a zaczepienie się nastąpi samoczynnie.

Belka mocowana pod siedziskiem wózka inwalidzkiego jest demontowalna. Pozwala to ograniczyć ciężar wózka inwalidzkiego, kiedy nie będziemy jeździć z przystawką.


W skali 0-10 przyznaje 8 pkt (tylko dlatego, że jeżeli ktoś wymyśli coś nowszego muszę mieć rezerwę) ( jednak uważam, że to najlepszy system zapięć jaki używałem)

Wkładanie do samochodu.

Moja ocena będzie miażdżącą. Włożenie tej przystawki przez jedną zdrową osobę bez odczepiania akumulatora i dodatkowych ciężarków jest praktycznie niemożliwe. Ciężar nie jest duży, ale nieporęcznie jest go chwycić i przenieść do bagażnika. Kierownica ustawiona prostopadle będzie przeszkadzać w ułożeniu tej przystawki w bagażniku. Taki sam problem będzie podczas wyciągania. Przystawka wybitnie nie do przewozu autem i nie do opanowania podczas wkładania do bagażnika przez osobą na wózku. Może jeśli ktoś miałby wciągarkę ......

Moja ocena: 3

Mobilność w każdej sytuacji.

Ten napęd do wózka inwalidzkiego ma cechy motocykla. Wózek inwalidzki z tą przystawką zwiększa swoje wymiary z przodu. Poruszanie się na wprost i manewry są bardzo przyjemne. Pomocny jest też bieg wsteczny. Niestety z tym napędem nie wjedziemy do restauracji czy małego butiku. Musimy przystawkę zostawić na zewnątrz lub pod opieką innej osoby. Zawracanie wózkiem inwalidzkim w windzie prawie niemożliwe. (ale bieg wsteczny ratuje sytuację)

Punkt za oświetlenie w standardzie pozwalające jechać wieczorami.

Moja ocena: 5

Waga:

Waga 18.kg (instrukcja) jednak ważąc ją samodzielnie wskaźnik pokazał 19,5kg. Może to grawitacja. Jednak sama waga nie jest problemem, ale dźwignia jaką trzeba pokonywać aby podnieść czy przełożyć E-Pilota w inne miejsce. Moim zdaniem przystawka nie jest do noszenia. Kiedy będziemy się podpinać wózkiem inwalidzkim np. w garażu czy korytarzu to waga nie stanowi problemu. Moje wrażenia opisuję z pozycji siedzenia na wózku, kiedy to podnosiłem przystawkę i siłowałem się z nią jako wózkowicz. Kiedy trzeba ją podnieść z pozycji stojącej problem znika. Bardzo dobre rozwiązanie z możliwością zdejmowania dodatkowych ciężarków z przystawki. To ułatwia radzenie sobie z ciężarem.

Moja ocena: 5

Cena:

18 500 pln - wydaje się dużo, jak za każdy sprzęt dla niepełnosprawnych. Jednak obserwując jakość wykonania, mam przekonanie, że z czystym sercem mogę polecać ją innej osobie. Nie będzie dawać wrażeń ekstremalnych, ale do spokojnej stabilnej jazdy jest bardzo ok.

Teren - trawa, lekkie wzniesienia- nie stanowią dla niej żadnych problemów. Podczas wjazdów i zjazdów jest bardzo stabilna i jadąc na wózku inwalidzkim, daje poczucie bezpieczeństwa. Wydając takie pieniądze zawsze trzeba zastanowić się do czego będziemy ją używać. Drogo ale sprzęt jest bardzo dobrej jakości. Trzeba pojeździć aby zobaczyć różnicę.

Moja ocena: 6

Średnia ocena tej przystawki przez drwozek.pl to 5,4 w skali od 0-10.

Gdzie 0 - bardzo zła ocena, 10 - ocena wyśmienita.



Poniżej przedstawiam wyniki i ocenę z testów prowadzonych przez testerów w Parku Śląskim.


Oto Średnie wyniki testu. Omówienie i uwagi poniżej.

Ocena 1-5. Gdzie: 1- Bardzo źle, 5- Bardzo dobrze.

Jak oceniasz przystawkę [Przyspieszenia] 3,3

Jak oceniasz przystawkę [Prędkość max] 3,0

Jak oceniasz przystawkę [Jazda terenowa] 4,3

Jak oceniasz przystawkę [Jazda pod górkę] 4,0

Jak oceniasz przystawkę [Jazda z górki ] 4,3

Jak oceniasz przystawkę [Sposób kierowania] 3,6

Jak oceniasz przystawkę [Zwrotność] 3,3

Jak oceniasz przystawkę [Bezpieczeństwo (hamulce)] 4,6

Jak oceniasz przystawkę [Możliwość transportu autem] 2,3

Jak oceniasz przystawkę [Waga] 2,6

Jak oceniasz przystawkę [Sposób zaczepiania się do wózka] 3,6

Jak oceniasz przystawkę [Wagę części zamontowanych do wózka] 3,0

Jak oceniasz przystawkę [Wygląd] 3,6

Jak oceniasz przystawkę [Prawdopodobieństwo zakupu] 2,6

Jak oceniasz przystawkę [Czy polecisz tą przystawkę innym?] 3,3


Średnia całość dla przystawki E-pilot: 3,5


Test zwrotności. (Jazda pomiędzy ciasno umieszczonymi butelkami), trudność z uwagi na

wysunięte koło przednie. Test zaliczony.

Bez większego problemu wjazd pod górkę.

Jazda terenowa - ślizgające się koło ale test zaliczony.

Słabo wypadło wkładanie do auta.

Duży i nieporęczny ciężar.




Uwagi zebrane przez naszych testerów ekspertów.

"W mojej subiektywnej opinii wygląd zbyt nawiązujący do chińskich produktów. Docelowo do bardzo spokojnych spacerów- osiągi praktycznie jak SMOOV, a ja od przystawki montowanej z przodu oczekiwałbym więcej. Na plus wygoda jazdy, na minus wielkość transportowa."



"Przystawka E-Pilot firmy Alber porównywalna ogólnie z innymi, raczej do jazdy terenowej, zamocowanie trochę problematyczne. Ciężko jest wyjąć samodzielnie z bagażnika. Polecam wszystkie przystawki, ale koniecznie trzeba określić swoje potrzeby, czyli najprościej mówiąc po jakim terenie najczęściej jeżdżę i do jakich celów chcę używać przystawki, bo to jest najważniejszy warunek."


Uwagi zebrane na gorąco w czasie testu.

- Przystawka do bagażnika musi być załadowana z pomocą osoby towarzyszącej.

- Fajna opcja asystenta sterowania zdalnego oraz bieg wsteczny.

- Najłatwiejszy system zaczepu z wózkiem

- Bardzo stabilna podczas jazdy.

- Dobre hamowanie


Uwagi dotyczące zaczepów.

- Pasuje prawie do każdego wózka inwalidzkiego (problemem jak zawsze będzie włókno węglowe)

- Odczuwalny ciężar po odpięciu przystawki, który zostaje przy wózku. Choć można go zredukować odpinając jednym ruchem.


Jak każda przystawka, E - Pilot, musi być przystosowana przez specjalistyczny serwis!

informacje o aktualnej cenie i inne uwagi na temat tej przystawki pod linkiem.


Skontaktujcie się drwozek, jeśli chcecie zakupić, umówimy Wam wizytę.

Nie pobieramy opłat i nie zmienia to ceny napędu. W taki sposób możecie nas wesprzeć.





Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
bottom of page