top of page
  • Artur Skubera

Test przystawki Klaxon Klick Power Standard. LE. 2 Miejsce.

Zaktualizowano: 9 sty 2021


Limitowana wersja przystawki trafiła do nas do testów. Duża solidna bardzo ładnie jeżdżąca i można powiedzieć prawie bez wad ( o których poniżej )

W naszym teście otrzymała Miejsce 2


Kilka rozwiązań nas zaskoczyło jednak w czasie testu przystawka podobała się każdemu. Czy wybór zakupowy padłby na nią właśnie? Jedni mówili, że tak inni to zależy. Jak w życiu.


Przystawka to siostra lub starszy brat prezentowanej wcześniej przystawki dla Tetra od tego samego producenta. Link.



Charakterystyka przystawki Klaxon Klick Power Standard. LE. ( najlepsze cechy wpływające na ocenę )

  1. Przyspieszenie i prędkość - zwycięzca wyścigu - wraz z przystawką dla Tetraplegików.

  2. Jazda na niej podobna jak na motocyklu.:)

  3. Zwrotność ograniczona, ale plus za bieg wsteczny. ( dość duży promień zawracania )

  4. Prędkość maksymalna - 18 km/h ( pomiar na testach )

  5. Wystarczający zasięg do 50km - choć mała wiara, że tak jest. Producent podaje, aby jechać na pierwszym biegu i po płaskim.

  6. Podwójny hamulec.

  7. Tempomat - bardzo dobrze spisuje się podczas zjazdów z górki.

  8. Hamulec elektroniczny - hamowanie silnikiem.

  9. Dobrze reagująca manetka przyspieszenia dająca komfort wyboru dynamiki przyspieszenia.


inne parametry:

  1. Silnik 750W.

  2. 5 biegów w przód + 1 bieg wsteczny.

  3. Dwa niezależne hamulce.

  4. Koła 14" Pompowane.

  5. Pojemna bateria 11Ah.

  6. Waga 8,5 kg bez baterii. + 3kg bateria.


Ocena przystawki przez DrWozek oraz Link do Karty Produktowej na drwozek.pl



Samodzielne składanie i montaż do wózka inwalidzkiego.

Wpinanie się do wózka wydaje się być łatwiejsze niż w wersji dla Tetraplegików ponieważ kierownica jest sztywna i pozwala precyzyjnie skierować łącznik od wózka do przystawki. Samo zapięcie to już przysłowiowy klick. Przystawka zapina się poprawnie i aby użyć miej siły w rękach należy odchylić się od przystawki.

W skali 0-10 przyznaję 7 pkt

Wkładanie do samochodu.

Niestety każda przystawka z dużym kołem napędowym z przodu to trudność przy wkładaniu do auta, jeżeli jesteś na wózku. Możliwe, że na tylne siedzenie przy pomocy pochylni, deski czy innej platformy po ukosie na wstecznym biegu poradziłaby sobie z wjazdem. ( spróbuje to przetestować z kolejnym testem ) Dla osoby towarzyszącej 11,5 kg nie stanowi problemu. Zwracam uwagę na prostopadłe ustawienie kierownicy do koła. Gdyby producent wykonał modyfikacje i dałoby się szybko ustawić kierownicę równolegle do koła to zajmowałaby mniej powierzchni w bagażniku.

Moja ocena: 6

Mobilność w każdej sytuacji.

Bardzo fajnie sprawdziła się podczas jazdy terenowej. Mały krawężnik czy kępy trawy nie stanowiły dla niej żadnego problemu. Jazda wydaje się łatwiejsza podczas skrętów. Wygodna szeroka kierownica daje poczucie bezpieczeństwa również podczas hamowania w skręcie.


Tak jak i jej siostra ( wersja Tetra ) dobrze radziła sobie z kałużami wody. Mocny silnik pozwolił jej na wygraną podczas jazdy pod górkę. Bardzo się ślizga podczas ruszania, ale świadczy to o mocy silnika. Trzeba nauczyć się tego ruszania nauczyć. Pamiętajcie, że jest bieg marszowy, hamowanie silnikiem oraz tempomat.


Przystawka elektryczna Klaxon Click Power Standard LE wygrała także w teście prędkości wraz z siostrą, bratem dla Tetraplegików. Duże koło wraz z mocnym silnikiem daje frajdę z jazdy, również z górki. max chwilowa prędkość to 22 km/h

Moja ocena: 7

Waga:

11,5 kg to nie jest wygórowany ciężar jak dla przystawki. Zestaw mocujący się do wózka oraz łącznik to kolejne 3 kg. Waga samej przystawki jest ok. Nie ma co wymagać lżejszych ponieważ od strony fizyki ruchu to docisk koła do powierzchni, jest podstawą bezpieczeństwa . Trzeba się tylko zastanowić, jak radzić sobie samodzielnie z tym ciężarem nosząc i przenosząc.

Moja ocena: 7

Cena: 15 890 pln. Jak zwykle wysoko, ale firma nie narzeka na brak klientów, ponieważ wypuszcza coraz to nowe modele. Liczy się jakość i wytrzymałość. Co do tej drugiej to testowaliśmy ją w warunkach wody i terenu w trawie. Po 2 godzinach jazdy nie stwierdziłem jakiegoś poluzowania się części czy niepokojących dźwięków.( a i koła też się myje zadziwiająco łatwo) W tej cenie powinna być lampka przód i tył !!! Polski dystrybutor to sprawdzona firma Vermeiren a nie jakaś tam ........:)

Moja ocena: 5

Średnia ocena tej przystawki przez drwozek.pl to 6,4 w skali od 0-10.

Gdzie 0 - bardzo zła ocena, 10 - ocena wyśmienita.



Oto Średnie wyniki testu. Omówienie i uwagi poniżej.

Ocena 1-5. Gdzie: 1- Bardzo źle, 5- Bardzo dobrze.

Jak oceniasz przystawkę [Przyspieszenia] 4,3

Jak oceniasz przystawkę [Prędkość max] 4,0

Jak oceniasz przystawkę [Jazda terenowa] 4,0

Jak oceniasz przystawkę [Jazda pod górkę] 4,3

Jak oceniasz przystawkę [Jazda z górki ] 4,6

Jak oceniasz przystawkę [Sposób kierowania] 4,0

Jak oceniasz przystawkę [Zwrotność] 3,6

Jak oceniasz przystawkę [Bezpieczeństwo ( hamulce)] 4,6

Jak oceniasz przystawkę [Możliwość transportu autem] 3,3

Jak oceniasz przystawkę [Waga] 3,6

Jak oceniasz przystawkę [Sposób zaczepiania się do wózka] 3,6

Jak oceniasz przystawkę [Wagę części zamontowanych do wózka ] 3,6

Jak oceniasz przystawkę [Wygląd] 4.0

Jak oceniasz przystawkę [Prawdopodobieństwo zakupu] 3,3

Jak oceniasz przystawkę [Czy polecisz tą przystawkę innym?] 4,3


Średnia całość: 3,97



Przystawka bardzo dobrze wypadła w teście swobodnej jazdy oraz jazdy terenowej.

w teście zwinności przejechała ale wymagała większej uwagi i nadrabiania skrętem podczas wymijania butelek.

Dobrze wypadła podczas jazdy terenowej i wjazdów na krawężnik.

Najwięcej punktów zebrała za jazdę pod górkę oraz prędkość maksymalną. 18 km/h

Moc silnika była dużym zaskoczeniem.


Uwagi zebrane przez naszych testerów ekspertów.

,,Dość fajny wygląd, bezpieczeństwo, przyśpieszenie, jazda w terenie i bardzo dobry wjazd na wzniesienie. Nie rozumiem idei wstawienia ogranicznika prędkości, jeśli jest hamulec i manetka gazu. Nikt nikomu przecież nie każe pędzić na złamanie karku ale dobrze jest mieć MOŻLIWOŚĆ szybszej jazdy. Na minus to, że ogranicznik wyhamowuje na zjeździe, co wytrąca z płynności jazdy."

"Ta przystawka do jazdy w terenie i jako taka spisuje się bardzo dobrze. Wady, to duża waga--trudno np. samodzielnie wyciągnąć z bagażnika auta, sposób montowania do wózka też nie jest najlepszy--stały element montowany do wózka, dość ciężki no i samo zapinanie też nie zawsze jest łatwe."

" jazda daje dużo frajdy z uwagi na przyspieszenie i moc silnika. Wadą jest środek bieżnika, który powoduje, że są mniejsze opory toczenia ale opona podczas ruszania ślizga się za każdym razem. Po deszczu lub na śliskim może stanowić to większy problem"


Uwagi zebrane na gorąco w czasie testu.

-Brak oświetlenia w standardzie, choćby lampki przedniej.

-Fajnie radziła sobie podczas wjeżdżania na krawężnik i podczas jazdy terenowej.

-Podczas wkładanie do samochodu podpórka ( nóżka ) nie składa się lecz trzeba ją wyjąć samodzielnie i podczas ponownego wpinania się wózkiem stwarza problemy- ale to dotyczy wszystkich przystawek tej firmy.

-Bardzo ciężko włożyć przystawkę do bagażnika w całości. Po wypięciu baterii jest lepiej, ale trzeba walczyć z dużą dźwignią.

-Do środka auta przez kierownicę raczej jej nie włożysz.

-Funkcja tempomatu, fajna sprawa- kciuk nie będzie się męczył na manetce.

-Jest podłączenie USB do telefonu.

-Czytelny wyświetlacz z podświetleniem.



Uwagi dotyczące zaczepów w Klaxon Klick Power Standard. LE.

-bardzo łatwe zaczepianie się o wózek - mechanizm na klick.

-bez przystawki jeżdżenie z ,,dyszlem z przodu" źle wygląda. Jak odczepisz od wózka to trzeba trzymać na kolanach.( też "słaba" przyjemność )

-największy plus zaczepów to wyciągana poprzeczka, belka uchwytu przy wózku. Zmienia to zasadniczo wagę. Znakomite rozwiązanie, kiedy chcesz jeździć bez przystawki, waga wózka niezauważalnie większa.


Jak każda przystawka musi być przystosowana przez specjalistyczny serwis!

informacje o cenie i inne uwagi na temat tej przystawki pod linkiem .


Zapisujcie się na kolejne testy dotyczące przystawek elektrycznych. miejsce w Polsce nie ma znaczenia. Piszcie - adres. https://www.drwozek.pl/contact



Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
bottom of page