top of page
  • Artur Skubera

Test przystawki elektrycznej Klaxon, Klick Power Tetra.

Zaktualizowano: 2 sty 2021

Ta przystawka elektryczna dla tertaplegików wyróżniła się w czasie testu 25 listopada 2020 i zajęła miejsce 3 w rankingu testerów.

Stworzono ją z myślą o osobach z niedowładem dłoni i rąk. W przystawce zastosowano bardzo intuicyjne rozwiązanie sposobu ruszania z miejsca i hamowania. Przystawka jest nawet szybka :) Bardzo podobna do swojego siostrzanego modelu Klick Power Standard, która będzie omawiana w następnym teście.



Charakterystyka przystawki (najlepsze cechy wpływające na ocenę)

  1. Ruchoma kierownica w przód i tył bardzo podobała się testerom, jako intuicyjna do prowadzenia dla tetra.

  2. Przyspieszenie - podobny czas jak wersja Klick Power Standard, LE.

  3. Zwrotność słaba, ale plus za bieg wsteczny.

  4. Prędkość maksymalna - 18 km/h (pomiar na testach).

  5. Zasięg do 50km - choć małe prawdopodobieństwo, że tak jest. Producent podaje, żeby jechać na pierwszym biegu i po płaskim terenie :)

  6. Podwójne hamulec.

  7. Tempomat - bardzo dobrze spisuje się podczas zjazdów z górki.


Inne, wybrane parametry:

  1. Silnik 370 W

  2. 5 biegów w przód + bieg wsteczny.

  3. Dwa niezależne hamulce.

  4. Koła 14" Pompowane.

  5. Pojemna bateria 11 Ah.

  6. Waga 8,6 kg bez baterii (+3 kg bateria).



Ocena przystawki przez DrWozek oraz Link do Karty Produktowej na drwozek.pl


Samodzielne składanie i montaż do wózka inwalidzkiego.


Samo działanie mechanizmu wpinania się jest takie samo jak przy wszystkich modelach firmy Klaxon. Możliwe kłopoty przy wpinaniu się do wózka inwalidzkiego są spowodowane niedopasowaniem (niewyregulowaniem) do siebie dwóch elementów, które stanowią zaczep. Przy dobrze wyregulowanej wysokości zapięcie wchodzi bezproblemowo i wytwarza charakterystyczny dźwięk będący częścią nazwy tego napędu. Tutaj jednak mała uwaga.

Podczas zapinania przystawki dla Klaxon, Klick Power Tetra istnieje ryzyko, że przystawka może nam odjechać. A spowodowane to jest mechanizmem sterowania prędkością oraz hamowania, zaprojektowanym jako ruchoma kierownica. Pochylająca się w stronę wózka kierownica daje sygnał do dynamicznego ruszenia. Jeśli więc złapiemy za rączki i pociągniemy gwałtownie przystawkę do siebie, a kierownica pochyli się, przystawka ruszy z impetem. Możemy to zabezpieczyć wyłączając obwód akumulatora na włączniku głównym. Ta uwaga jest warta zapamiętania. Uwierzcie mi!


W skali 0-10 przyznaję 7 pkt

Wkładanie do samochodu.

No tak... Wkładanie przystawki Klaxon i to w wersji dla tetraplegików to zaiste problem.

Duża dźwignia - choć z niewielką wagą - może sprawić, że nie można jej samodzielnie włożyć do bagażnika, czy na tylne siedzenie. Dla osób stojących taki ruch nie będzie problemem, ale niestety osoby używające jej będą musiały robić to siedząc na wózku. Wkładając tę przystawkę do bagażnika należy także pamiętać, że koło i kierownica są ustawione do siebie pod kątem prostym. Takie ustawienie powoduje, że albo narazimy gumę rączek kierownicy na uraz podczas wkładania lub będzie to błotnik koła. Lepiej kłaść ją na boku. Ale to problem każdej przystawki.

Nie jest ona super ciężka bo tylko 8,6 kg (bez baterii) ale wysiłek i tak będzie.

Moja ocena: 6

Mobilność w każdej sytuacji.

Ten napęd do wózka inwalidzkiego znacznie różni się od typowego tzw. ,,motocyklowego".

Poruszanie kierownicą w kierunku do siebie i od siebie jest bardzo intuicyjne i szybko można się tego nauczyć. Podczas różnych sytuacji, kiedy poruszamy się, wystarczy lekko pochylić tułów w przód przy zablokowanych rękach i natychmiast wytracamy prędkość. Przystawka posiada bieg wsteczny, który pomaga w wąskich pomieszczeniach i podczas manewrów.

Wymiary takiego zestawu powiększają przestrzeń z przodu wózka i powodują, że do stolika w restauracji niestety już nie podjedziemy.

Duży plus należy się przystawce za moc silnika i samo koło napędowe oraz rozwijaną prędkość maksymalną. Ta górka, gdzie testowaliśmy przystawki, sprawia niemały kłopot nawet rowerzystom, a Klaxon Tetra wjechał bez problemu i to jako pierwszy!

Jazda terenowa też jest możliwa, ale (tu informacja od użytkowników) należy zmniejszyć ciśnienie w oponie, aby cała powierzchnia miała kontakt z podłożem. Wtedy jest mała szansa, że będziemy boksować w trawie czy liściach.

Moja ocena: 7

Waga:

Waga całkowita 11,6.kg (instrukcja). Jednak ważąc ją samodzielnie wskaźnik pokazał 12,5kg. Może to silniejsza grawitacja:) Jednak sama waga nie jest problemem, ale dźwignia jaką trzeba pokonywać, aby podnieść czy przełożyć przystawkę Klaxon Tetra w inne miejsce. Ja jako mężczyzna o wadze 100 kg nie odczuwałem tej wagi stojąc. Sytuacja się zmieniła, kiedy siedziałem na wózku podczas testu wkładania do auta. Niby 11 kg a wysiłek znaczny. Zapięcie przy wózku oraz sam łącznik ważą niewiele i każdorazowo wkładamy je do auta oddzielnie więc nie stanową problemu. Choć wolałbym, aby był jakiś łącznik, który trzymałby te części blisko siebie w bagażniku. Rozwiązaniem jest torba.

Moja ocena: 7

Cena:

19 280 złotych - cena jest i wydaje się, jak zwykle za wysoka. Dopłata do przystawki to jak na dziś to 7000 zł więc różnicę trzeba dopłacić z własnej kieszeni. Jednak szybkość, wygląd, sposób manewrowania i zasięg dodają atutów tej przystawce. Przystawka elektryczna Klaxon Klick Power Tetra zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa (dobry zaczep i podwójne hamulce). Widać austriackie wykonanie, a co do wytrzymałości i trwałości nie mam jeszcze danych.

Moja ocena: 4

Średnia ocena tej przystawki przez drwozek.pl to 6,2 w skali od 0-10.

Gdzie 0 - bardzo zła ocena, 10 - ocena wyśmienita.




Poniżej przedstawiam wyniki testu i opinii na temat tej przystawki od testerów.

Oto średnie wyniki testu. Omówienie i uwagi poniżej.

Ocena 1-5. Gdzie: 1- Bardzo źle, 5- Bardzo dobrze.

Jak oceniasz przystawkę [Przyspieszenia] 4,3

Jak oceniasz przystawkę [Prędkość max] 4.0

Jak oceniasz przystawkę [Jazda terenowa] 4.0

Jak oceniasz przystawkę [Jazda pod górkę] 4,33

Jak oceniasz przystawkę [Jazda z górki ] 4,66

Jak oceniasz przystawkę [Sposób kierowania] 4,0

Jak oceniasz przystawkę [Zwrotność] 3,66

Jak oceniasz przystawkę [Bezpieczeństwo ( hamulce)] 4,66

Jak oceniasz przystawkę [Możliwość transportu autem] 3,33

Jak oceniasz przystawkę [Waga] 3,66

Jak oceniasz przystawkę [Sposób zaczepiania się do wózka] 3,33

Jak oceniasz przystawkę [Wagę części zamontowanych do wózka ] 3,66

Jak oceniasz przystawkę [Wygląd] 4,0

Jak oceniasz przystawkę [Prawdopodobieństwo zakupu] 3,33

Jak oceniasz przystawkę [Czy polecisz tą przystawkę innym?] 4,33


Średnia całość: 3,96



Przystawka bardzo dobrze wypadła w teście swobodnej jazdy oraz jazdy terenowej.

Podczas testu zwinności przejechała, ale wymagała większej uwagi i nadrabiania podczas wymijania przeszkód.

Dobrze wypadła podczas jazdy terenowej i wjazdów na krawężnik.

Najwięcej punktów otrzymała za jazdę pod górkę oraz prędkość maksymalną 18 km/h.


Uwagi zebrane przez naszych testerów ekspertów.

"W mojej subiektywnej opinii ocena, jak w poprzedniej (Standard), ale wolę klasyczny sposób kierowania, choć doceniam bardzo dobre rozwiązanie dla tetraplegików.

Uważam, że dla słabych tetraplegików to najlepsza przystawka, ponieważ dostosowana pod ich potrzeby.


"Tym czym różni się ta przystawka od innych tego typu jest sposób przyspieszania i hamowania, który jest bardzo wygodny i intuicyjny dla tetra ale mi też - jako paraplegikowi - bardzo odpowiadał. Sposób mocowania i zalety jezdne porównywalne z innymi tego typu."


,,Bardzo dobrze że przystawka nie odchodzi konstrukcyjnie w przód. Ustawienie blisko wózka daje szansę na ciaśniejsze zakręty w sklepie. Wnerwia tylko ślizgające się za każdym razem koło podczas startu."


Uwagi zebrane na gorąco w czasie testu.

- Musisz pamiętać o każdorazowym wyłączeniu przystawki podczas manewrów na postoju i zapinania, ponieważ mały ruch kierownicą do tyłu uruchamia napęd koła.

- Brak oświetlenia w standardzie, choćby lampki przedniej.

- Uwaga !!!Trzeba się przyzwyczaić do ostrego hamowania na początku.

- Podczas wkładanie do samochodu podpórka ( nóżka ) nie składa się lecz trzeba ją wyjąć samodzielnie i podczas ponownego wpinania się wózkiem stwarza problemy- ale to dotyczy wszystkich przystawek firmy Klaxon.

- Bardzo ciężko włożyć przystawkę do bagażnika w całości. Po rozmontowaniu z baterii jest lepiej ale trzeba walczyć z dużą dźwignią.

- Do środka auta przez kierownicę raczej jej nie włożysz.

- Jest podłączenie USB do telefonu.

- Czytelny wyświetlacz z podświetleniem.

- Bieg wsteczny powinien być spokojny bo ruszanie jest bardzo dynamiczne a powinno być delikatne.

- Bardzo fajny sposób ruszania. Dużo skupienia trzeba aby zrobić to delikatnie. Szczególnie w tył.


Uwagi dotyczące zaczepów.

- Bardzo łatwe zaczepianie się o wózek inwalidzki - mechanizm na klik.

- Bez przystawki jeżdżenie z ,,dyszlem z przodu" źle wygląda. Jak odczepisz od wózka to trzeba trzymać na kolanach.( też "słaba" przyjemność ) Dla "Tetrusów" to wręcz obowiązek, ponieważ sami go nie wypną.

- Największy plus zaczepów to wyciągana poprzeczka, belka uchwytu przy wózku inwalidzkim. Zmienia to zasadniczo wagę. Znakomite rozwiązanie, kiedy chcesz jeździć bez przystawki, waga wózka niezauważalnie większa. Do obsługi przez osobę towarzyszącą.


Jak każda przystawka dokładana do wózka inwalidzkiego musi być przygotowana przez specjalistyczny serwis!

Informacje o cenie i inne uwagi na temat tej przystawki pod linkiem .


Zapisz się już dziś na kolejne testy przystawek. info@drwozek.pl To, gdzie mieszkasz nie stanowi problemu.







Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
bottom of page