top of page
  • Artur Skubera

Test przystawki Smoov One. Park Śląski w Chorzowie Listopad 2020.


Miejsce nr 1. testu przystawek elektrycznych. Mój faworyt, ale również zwycięzca naszego testu. To jedyna przystawka, w której testerzy i ja zgadzamy się bez zbędnych uwag i szukania wad. Opinia drwozek jest jednak niezależna i przedstawię ją Wam obszernie poniżej. Mała, sprytna, szybka i wytrzymała. Zadziwiła nas możliwościami. Jedyna, która pchała, a nie ciągnęła wózka inwalidzkiego. Bez problemu wjechała pod dość strome wzniesienie. Wystarczająca prędkość i moc do jazdy nawet z dużym obciążeniem. Uważam, że słusznie wygrała, ale do rzeczy.


Najpierw charakterystyka techniczna:

Szybki montaż do prawie każdego wózka inwalidzkiego.

Joistic do uruchomienia i sterowania jazdą.

Opatentowany sposób spinania się z wózkiem.

Możliwość napędzania wózka inwalidzkiego z pasażerem do 140 kg

Prędkość max. 10 km/h. Hamowanie rękoma o ciągi wózka Inwalidzkiego.

Zasięg 20 km.

Sterowanie z aplikacji w telefonie.

Wjazd pod max. 16% wzniesienie.


Inne parametry:

Silnik 250 W

Bieg ciągły od 1 do 10 km/h sterowanie ręczne lub z App.

Koło z kątową amortyzacją pozwalające na wjazd na krawężnik.

Pojemna bateria 6,2 Ah

Waga 7,2 kg Całkowita z kontrolerem 7,95 kg.


Siadając na wózek z zamontowaną przystawką Smoov One, byłem sceptycznie nastawiony. Dla mnie przystawka zawsze była z przodu wózka inwalidzkiego, wyglądała prawie jak motocykl i dawała poczucie bezpieczeństwa. Dalej tak uważam, ale należy zebrać wszystkie potrzeby, wszystkie wymagania i porównywać je w całościowym aspekcie, lub chociaż z tymi najważniejszymi; prędkość, przechowywanie, utrzymanie czystości, transport czy mobilność wózka i inne. Nie bez znaczenia jest fakt, jak przystawka zmieni życie osoby na wózku, co będzie mogła robić więcej, a czego już nie zrobi.

Siedząc bez możliwości uchwycenia kierownicy z przodu, do sterowania wózkiem zostały mi tylko ręce ( dla zainteresowanych jest to przystawka nad którą pochyliliśmy się bardziej więc i mój czas siedzenia na niej był znaczący i na pewno nie jednorazowy). Właśnie dłońmi skręcamy i hamujemy.


Podczas uczenia się, jak założyć przystawkę nie widząc, gdzie masz skierować dłoń, aby umieścić ją w specjalnym uchwycie z tyłu wózka, padały niecenzurowane słowa, ale wreszcie się udało. Kolejne próby były już coraz lepsze a po chwili mogłem zdejmować i zakładać przystawkę Smoov One już za pierwszym razem.

Instalacja tego małego sterownika nie jest skomplikowana, o ile masz przygotowane miejsce na ramie wózka i obowiązkowo oklejone taśmą, lub podkładką, aby obejma nie porysowała lakieru wózka.

System włączenia przystawki jest prosty - guzik taki sam jak przy pilocie. Oba urządzenia synchronizują się i jesteśmy gotowi do jazdy. Należy dodać, że możemy włączyć np. ochronę rodzicielską- tzn. zaprogramować max prędkość do jazdy poprzez App z telefonu, zabezpieczając hasłem.

Ruszanie- należy przekręcić pokrętło kontrolera w przód i wózek rusza zaprogramowanym przyspieszeniem do max prędkości i robi to naprawdę szybko. Ciekawą sprawą jest to, że przystawka kontroluje bezpieczeństwo jazdy i np. wyłączy się, jeśli skręt w prawo czy lewo będzie zbyt duży do prędkości, przystawka przejdzie w tryb biegu jałowego. Zabezpieczy to użytkownika przed wywrotką. Jedna uwaga. Nie ma tu biegu wstecznego!, ale również należy za każdym razem pamiętać aby ruszając po skręcie czy nawrocie ustawić ją równolegle do kierunku jazdy. Inaczej nie ruszymy a kontroler będzie nam dawał znać odpowiednim miganiem diody na pilocie.


Z tą przystawką można wjeżdżać na krawężnik oraz jechać w balansie (tylko dla kozaków) a umożliwia to mechanizm odchylania się koła napędowego. Oczywiście podjeżdżając pod krawężnik, należy podnieść przednie kółka. Małą niedogodnością jest nieustanne zwracanie uwagi na wszystkie dziury i nierówności na drodze. Mała głęboka dziura a przednie koło zablokuje się, zatrzyma wózek, a Ty lecisz dalej niesiony bezwładnością. :)

Podczas testu jazda pod górkę wydawała się bardzo łatwa i bez problemu mnie jako osobę 100 kg wwiozła na szczyt, nie robiąc żadnych niespodzianek.

Wymiary po zamontowaniu przystawki Smoov One zwiększają się w wózku dla dorosłych ok 8 cm. Taki rozmiar całkowity nie ogranicza wózkowicza w przemieszczaniu się w byłych poznanych wcześniej miejscach np.: sklepy, winda, wjazd do ciasnych drzwi itd.

Podczas jazdy wieczornej należy niestety dokupić lampkę przednią, choć uważam, że dobra czołówka będzie wystarczająca. Link do karty produktowej na drwozek.pl


Ocena dodatkowych parametrów

Samodzielne składanie i montaż do wózka inwalidzkiego.

Mała waga 7,2 kg i mały wymiar . To najlepsze rozwiązanie również dla osób słabszych. Belka adaptera jest również demontowana, więc pasuje również do wózka składanego. Do samodzielnego zamontowania z tyłu wózka należy nabrać wprawy ale zajmuje to naprawdę chwile.

W skali 0-10 przyznaję 8 pkt

Wkładanie do samochodu.

Włożenie tej przystawki do bagażnika, na tyle siedzenie czy do przodu auta nie stanowi żadnego problemu. Poradzi sobie z tą czynnością każdy użytkownik ze sprawnymi rękoma z uwagi na wagę i rozmiar i wygodną rączkę.

Moja ocena: 10

Mobilność w każdej sytuacji.

Z uwagi ma małe wymiary nieznacznie powiększające wymiar wózka na długość, poruszanie się w ciasnych skrętach czy wąskich przejazdach nie stanowi problemu. Prędkość maksymalna to 10 km/h. Jest możliwość uruchomienia wózka oraz prowadzenia poprzez aplikacje w telefonie.

Moja ocena: 8

Waga:

7,2 kg przystawka, kontroler 0,25, to niewielki ciężar dołożony do wózka. Waga belki pod wózkiem jest zależna od długości, ale nie przekracza 1 kg. Warte zauważenia jest to, że ciężar jest zamknięty w niewielkich wymiarach, co znacznie ułatwia manewrowanie nim.

Moja ocena: 9

Cena:

16 000. jednak cały czas drogo. Choć ciężko jest się odnieść do innych konkurencyjnych np umiejscowionymi z przodu wózka.

Moja ocena: 5

Średnia ocena tej przystawki przez drwozek.pl to 8.0 w skali od 0 do 10.

Gdzie 0 - bardzo zła ocena, 10 - ocena wyśmienita.


Oto średnie wyniki testu. Omówienie i uwagi poniżej.

Ocena 1-5. Gdzie: 1- Bardzo źle, 5- Bardzo dobrze.

  1. Jak oceniasz przystawkę [Przyspieszenia] 4,5

  2. Jak oceniasz przystawkę [Prędkość max.] 3,5

  3. Jak oceniasz przystawkę [Jazda terenowa] 2,25

  4. Jak oceniasz przystawkę [Jazda pod górkę] 4,75

  5. Jak oceniasz przystawkę [Jazda z górki] 4,5

  6. Jak oceniasz przystawkę [Sposób kierowania] 4,25

  7. Jak oceniasz przystawkę [Zwrotność] 4,5

  8. Jak oceniasz przystawkę [Bezpieczeństwo ( hamulce)] 3.33

  9. Jak oceniasz przystawkę [Możliwość transportu autem] 5

  10. Jak oceniasz przystawkę [Waga] 4,75

  11. Jak oceniasz przystawkę [Sposób zaczepiania się do wózka] 4,25

  12. Jak oceniasz przystawkę [Wagę części zamontowanych do wózka] 4,5

  13. Jak oceniasz przystawkę [Wygląd] 4,25

  14. Jak oceniasz przystawkę [Prawdopodobieństwo zakupu] 4,25

  15. Jak oceniasz przystawkę [Czy polecisz tą przystawkę innym?] 4,5


Ocena Średnia Zbiorcza: 4,20


Opinia testerów

"W mojej subiektywnej opinii bardzo dobry wjazd na wzniesienie, zjazd również. Przyśpieszenie w mojej ocenie bardzo dobre, choć zdaje sobie sprawę , że wiele osób może narzekać , że jest zbyt nagłe. Przystawka nie przeszkadza w użytkowaniu wózka, na którym można jechać i przystawką sobie pomagać. Jej zwartość, czyli to, że składa się z małej ilości elementów, oceniam na plus. Na minus jazda w terenie."


"To przystawka do jazdy po mieście i utwardzonych równych drogach. Dobrze sprawuje się przy jeździe pod górkę. Mała waga i łatwość montażu to duża zaleta."


Jolanta -" przystawka świetna dla osób, które są aktywne, chcą jeździć samodzielnie, ale potrzebują pomocy np. w podjeździe pod większą górkę - tu przystawka dobrze się sprawdza. W czasie jazdy na nierównej nawierzchni np. po trawie jazda jest dość trudna, trzeba by zastosować dodatkowo urządzenie typu freewheel lub jechać w balansie, na co pozwala użycie tej przystawki. Dużym plusem jest możliwość samodzielnego montażu, przewożenia bez problemu samochodem, ponieważ nie jest to duży sprzęt. Łatwo się obsługuje za pomocą pilota oraz aplikacji na telefon. POLECAM!!!"


Uwagi zebrane na gorąco w czasie testu.

-Nie można jeździć podczas mrozów.

W pakiecie jest podpora antywywrotna!

-Brak oświetlenia z przodu w standardzie, choćby lampki przedniej.

-Trzeba się przyzwyczaić do ostrego startu.

-Podczas wkładanie do samochodu bardzo przyjazna.

Również dla kobiet z powodu małych rozmiarów i wagi.

-Do środka auta przez kierownicę włożysz bez trudu.

-Funkcja tempomatu, fajna sprawa

-Czytelny wskaźnik stanu naładowania baterii

-Brak biegu wstecznego.

-Zdejmowana rurka adaptera dla przystawki.

-Podczas ruszania należy sprawdzić, czy koło jest ustawione do tyłu na wprost. (inaczej nie ruszymy)


Uwagi dotyczące zaczepów.

-bardzo łatwe zaczepianie się o wózek inwalidzki.

-zapinanie przystawki jedną ręką, bez trudu.

-największy plus zaczepów to wyciągana poprzeczka, belka uchwytu przy wózku inwalidzkim.


Jak każda przystawka dokładana do wózka inwalidzkiego musi być przygotowana przez specjalistyczny serwis!

Informacje o cenie i inne uwagi na temat tej przystawki pod linkiem .

Instrukcja obsługi .link


Już niedługo informacja o kolejnych testach. Jeśli jesteście zainteresowani poproszę o kontakt info@drwozek.pl

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
bottom of page