To co znane jest od lat 50* i stosowane w przemyśle samochodowym zostało wykorzystane do produkcji rowerów i wózków inwalidzkich. Kiedy przyjrzymy się kształtowi rurek są one gładsze i mogą posiadać załamania na całej lub części swojego przebiegu.
Jak wygląda proces hyrdoformowania?
Jest on rozpoczynany od stworzenia dwóch matryc o interesującym producenta kształcie. Jest to proces zamknięty w środowisku rurki którą poddaje się hydroformowanu. Zamykana jest ona na dwóch końcach i wyposażona w zawór pozwalający na wtłoczenie oleju i wody pod bardzo wysokim ciśnieniem. Następnie zamyka się formę i w zależności od skomplikowania kształtu można to zrobić bez max ciśnienia w rurce choć najczęściej ciśnienie wzrasta równocześnie. Tłoczenie wody i oleju od wewnątrz pozwala na równomierne rozłożenie ciśnienia odśrodkowego a martyca zewnętrzna stanowi opór formowanego materiału.
Zobaczcie film, wyjaśnia wiele. TUTAJ
Tą technologię zastosowała firma Kuschall w wózku Champion. Zobaczcie ich nowe wózki i przyjrzyjcie się nowej ramie wózka. To już nie są okrągłe rurki:)
Taka technologia pozwala na uzyskanie mniejszej wagi oraz usztywnia materiał. Mniejsza zdolność przenoszenia drgań oraz sztywność takiej konstrukcji to niezaprzeczalnie przewaga producentów stosujących Hydrofirmowani. Ciekawe, kiedy do połączenia elementów będzie stosowana inna metoda niż spawanie.
* Proces ten opiera się na patencie 1950 dla hydramolding Fred Leuthesser Jr. i Johna Foxa z Schaible Company of Cincinnati, w stanie Ohio
Comentarios